Wednesday, May 26, 2010

Empat hari lagi berpraktikum...

Kini  hanya empat hari lagi untuk memulakan tugas sebagai pelajar praktikum di organisasi masing-masing. Dalam tempoh empat hari ni apa yang perlu kita lakukan. Ada yang sibuk mencari kasut, baju atau beg baru untuk dipakai. Ada yang masih menggunakan stok lama. Maklum le baru aje abis sem..so boleh guna lagi.

Bagaimana perasaan anda? gembira, berdebar, tak sabar..macam2 perasaan. Empat hari lagi anda akan melalui perasaan baru. Perasaan orang berkerja. Dulu saya biasa dengar students kata nak kerja cepat coz jadi student ni boring. Ok sekarang sudah sampai masa untuk anda berkerja..rasakan bagaimana nikmatnya...

Elok dalam masa empat hari siapkan minda dan perasaan di tahap yang terbaik. Mesti berlapang dada dengan tempat baru ni. Kosongkan minda dan buang jauh-jauh tanggapan ataupun persepsi terhadap tempat praktikum. Mungkin sebelum ni kamu semua dah dengar serba sedikit tentang tempat praktikum ni tapi saya nasihatkan jangan ambil berat sangat. Lapor diri dan sesuaikan diri dengan persekitaran baru..lebih cepat lebih baik.

Buat masa sekarang tak banyak yang saya boleh katakan. Tunggulah..sampai masa saya bagi tau apa yang perlu dibuat. Sekarang pergi lapor diri dan hantar maklumat kepada saya menunjukkan kamu sudah melaporkan diri di tempat praktikum masing-masing. Awal bulan depan saya ke Riau, Indonesia untuk menghadiri seminar di sana, lepas tu insayaallah saya akan mulakan update blog sekerap mungkin dan ON kan YM..

Saya harap anda semua akan gembira dan seronok di tempat praktikum masing-masing...

No comments:

Post a Comment